LillaMalin

2013-04-22
11:49:00

Helgen
I fredags åkte jag och mamma till Sthlm för att gå på "Den stora knöl dagen". Det handlade om sarkom, en sorts cancer. Jag har haft osteo-sarkom. En tumör i knät, som även spridit sig till ett revben.
Det var föreläsningar, patientfall och mingel och mat. Det var en lång dag med resa, mycket sittande på hårda stolar. Men det var jättekul att få träffa två tjejer jag har kontakt med i en grupp på Facebook. 
Dom är opererade som mig och min ålder. Och sen var det kul att träffa min doktor som opererat.
Han är roliga han, "Hej! Och du skulle ju inte ens överlevt som hade en spridning till revbenet!" Ja kul att se dig oxå hade jag lust att säga ;) Men det säger väl hur sjuk jag faktiskt var, även om jag som 13 åring inte förstod det. Men här är jag! Alive and kicking ;)
När vi kom hem på kvällen efter en lååång jobbig resa sov jag över hos mamma.
 
På lördag kom jag hem runt 12. Då var alla ute och lekte i solen. 
Jag gick till lekparken och Manne åkte och träna. Sen när han kom tillbaka åkte jag och Emma 
till Barnens Hus och köpte lördagsgodis och jag köpte en sparkcykel till Emilia som vi varit skyldiga henne nästan ett år. Dom hade en Stiga för 199:- istället för 350:- så då slog jag till :)
Hem igen för mera lek i lekparken innan vi gick in och käka och gjorde kväller. Barnen var ute nästan hela dagen, bara in och åt pannkakor till lunch och sen ut igen. Härligt med sol och bortsmällt snö! Nu vill vi ha sommar :)
 
På söndag gick vi ut efter frukost och lekte i lekparken. Vi kommer nöta ut den stackars lekparken ;)
Sen in och käka lunch och packa badkläder för att dra till Parkbadet i Sandviken med våran familj och Emmas familj. Det var toppen! Vi hade det så mysigt och barnen trivdes som fiskar ;)
Amanda har blivit jätteduktig på att simma! Äntligen, efter 2 år på simskola! Men nu simmar hon till och med under vattnet :) Simglasögon och näsklämma så är det nemas problemas.
Efter badet styrde dom båda familjerna till McDonalds och käkade. Super nice.
Måste få ihop lite mer pengar så vi kan åka dit snart igen!
 
Toppen helg rakt igenom helt enkelt! 
Om bortser från mitt ben som på söndagen gjorde så ont att jag fick ta hjälp av en krycka för att kunna gå.
Men det är en liten skit sak som försvinner i allt det roliga vi haft :)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: