LillaMalin

2013-05-12
21:04:26

Helgen
Nu ligger jag i sängen och är helt slut efter helgen.
Igår var det städdag på området. Första gången på 4 år som jag visade mig ute
på den dagen ;-P  Jag sopade grus och städade våran framsida.
På baksidan grävde Manne ner två vinbärsbuskar som vi fått ta över av
en granne. Jag grävde en rabatt nedanför våran altan. Har velat haft ett tag och
nu slog jag slag i saken :-)
Åkte sedan iväg med Emma och handlade cider, lördagsgodis och blommor.
Följt av en sväng på Willys för att införskaffa käk till kvällens grillning.
 
Hem och städa baksidan och sedan köket och hallen innan Emma med fam kom.
Ungarna fick grillad korv med bröd först. Sedan blev det film och godis så vi 
vuxna kunde äta i lugn och ro.
Solen sken på oss och maten var supergod, spec då jag inte ätit på hela dagen ;-P
 
Härligt grillmys
 
Mums
 

Idag har vi varit till Blomsterlandet och handla mer till rabatten.
Sedan till ToysRus där barnen fick handla för sina egna pengar.
Oliver köpte bilar såklart, Emilia köpte en "blåspennepistol" med extra pennor till
och Amanda köpte en skateboard med "Moster high".
 
Den har lampor under och över som lyser eller blinkar.
Om ni kollar noga ser ni dom blå prickarna på golvet :)
 

På ToysRus träffade vi Darth Vader oxå. Emilia tyckte han var läskig och
vägrade gå nära. Men Oliver skakade hand med honom efter en stund :-)
 
Häftigt värre
 

Jag satt på huk med Emilia och Amanda vid nån hylla med Monster high och kollade 
på något när jag plötsligt tittar upp och där står Darth Vader och glor på oss.
Lite små läskigt, haha. 
 
Helgen har varit mysig men nu är jag helt slut!
Imorgon blir nog en vilodag när barnen är på skola/dagis.
 
 
Min fina rabatt, är rätt nöjd med mig själv att jag grävt upp det själv ;)
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: