LillaMalin

2014-04-28
13:10:08

Varför?!
Var ut till stallet igen i tisdags, Tessan var redan där och vi red en sväng som gick bra.
Skulle ha åkt ut i torsdags också men då var Emilia sjuk.
Så jag fick nån snilleblixt att jag skulle åka ut igår istället.
Jag och Manne skulle till O´learys och kolla på fotboll 15.00 och vår nya barnvakt skulle komma 14.00.
Så det var bara att masa sig ur sängen och gå till bussen 9.20.
Det måste till en häst för att få mig ur sängen och på en buss så tidigt en söndag ;)
Men trots att jag var tvungen att kliva ur min varma säng, klä på mig iskalla kläder som legat ute
och vänta 30 min på bussen på stan så har jag inte varit så lycklig som jag var när jag kom hem 
på många år! 
Träffade en ny tjej som heter Emma i stallet. Hon red Saga och jag Funi.
Solen sken, vi red en lång tur i skogen som gick på smala och ibland obefintliga stigar och
pratade massor om allt mellan himmel och gjord :)
Jag vart lite nervös när det kom cyklar på vägen precis när vi var på väg att rida ut och Funi 
vart lite spänd och kollade lite extra och i skogen när det inte fanns en stig och mycket stenar.
Men när det blev lite för kladdigt på en väg och hästarna hade problem att ta sig fram och Funi sjönk
lite och gick på tvärn bland träden och jag hade kunnat ramla av, då var jag inge nervös :P
Förmodligen för jag var så koncentrerad på mig själv och hästen för att komma på rätt köl igen 
att jag inte hann vara nervös :) Men det gick bra och jag kände mig aldrig nära att trilla av.
Och på stigen gick det oxå bra, Funi var jätteduktig och lyfte på fötterna, vilket han slarvar lite med
på plan mark och då snubblar till på småsaker ;)
 
Sen fick jag skjuts hem av Emma som bor i stan :)
Jag kom hem lyriskt glad över den underbara förmiddagen.
 
Men ska universum nånsin låta mig vara glad mer än en vecka i taget?
Oh nooo!  Grannarna har klagat på vår studsmatta och att det är livat när barnen hoppar...
Ja vi har tre barn, ja dom har kompisar, ja dom hoppar och leker och stojar.
Vi ska träffa styrelsen imorn kväll. Den av dom som Manne pratade med är på vår sida.
Föreningen vill att det ska flytta hit mer barnfamiljer. Kan ju bli svårt att hitta familjer med tysta 
barn som inte leker...
Och om vi tar bort studsmattan kan vi ju inte ha en pool i sommar heller!
Tror du 5-6 ungar badar tyst och lugnt? Tror du 6 ungar som leker ute är tysta?
 
Så nu mår man piss igen. Dom kunde lika gärna ha satt fast ett ankare på mig och 
kastat mig sjön! 
Även om styrelsen är på våran sida och vi får behålla den så kommer jag inte vilja springa 
ihop med grannarna, vill inte hälsa eller ens titta på dom!
Vet inte om det är hämd för att vi har klagat på deras hund och höga musik...
Men man måste väl kunna säga till om dom spelar musik 11 på kvällen med bas så vi sitter i 
våran soffa och hoppar?
Eller att hunden står och skäller i timmar varje gång dom inte är hemma?
Nej tydligen inte! 
Sen var det en granne i ett annat hus som ringde polisen förra sommaren för hunden skällde så
högt och länge så dom kunde i sova. (Vi kunde inte hitta grannens nummer och ringa till honom.)
Det tror dom såklart var vi! Så vi får skit för det också fast jag sagt att det inte var vi.
Och jag vill inte outa den som ringde även om jag vet.
 
Nu vill jag bara flytta härifrån! :'(
 
Det som håller mig flytande just nu är att jag ska åka med Emma till stallet ikväll!
Är så glad för att jag har Funi och alla snälla människor i stallet!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: