LillaMalin

2014-08-05
23:46:21

Horselove
Ja jag borde ju skriva om semestern. 
Men kommer lite bilder senare om jag orkar. 

En sak innan jag babblar hästar igen dock. Min mormors-systers-gubbe gick bort ikväll. Snabbt och så oväntat det kan vara för någon på 91 år.
Sov gott Pelle plutt <3

Måste ju berätta att jag i söndags fick rida Saga! Hörde om jag kunde komma ut och rida, men då var Funi redan upptagen men att jag kunde komma och rida Saga. 
Hennes hovar är så dåliga och jag var där förra veckan när hovslagaren var ute. Ena framhoven var så trasig att det var ett under att han fick dit en sko. Så nu ska hon bara ridas på mjukt underlag till hoven växt till sig. Så jag fick rida henne lätt nere på banan. Men lika lycklig för det var jag ;) Vilken skillnad att rida henne mot Funi. Hon lyssna ju på minsta lilla man bad om :) Och stannade kvar i traven tills JAG tyckte vi skulle stanna, haha. Ja det var en himla skillnad :) 
Igår var jag ut och red med Emma och då på Funi. Imorn rids han av en annan tjej så jag åker ut och lär känna Saga lite mer :) 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: