LillaMalin

2014-01-27
09:34:52

Nytt år
Nytt år, samma jag. 
Men efter en andra vända på psyk, dock bara bokat möte med doktor ;)
Har jag till slut fått en diagnos, här kommer det...
Bipolär 2
 
Jag har misstänkt det en längre tid och känns både bra och dåligt att ha fått det bekräftat.
Nu hoppas jag kunna få bättre hjälp än vad hälsocentralen kan erbjuda.
Det lät iaf så på doktorn, sen har jag inte fullt förtroende för psyk men man kan ju alltid hoppas.
Medicin och kbt pratades det om till att börja med. Hoppas kunna komma ut på arbetsträning eller
liknande längre fram. Önskan är att kunna fungera som en normal människa.
 
Som sagt, det känns bra med en diagnos för jag kanske kan få hjälp och kanske bli förståd för att jag är som jag är. Men det känns jobbigt då allt jag vill är att vara som alla andra, normal, fungera som vanliga männsikor.
Men nu är jag stämplad som icke normal för resten av mitt liv...
Hur man än vänder sig har man baken bak...
 
Blir man någonsin nöjd i livet?
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: