LillaMalin

2014-07-01
15:32:48

Funi
 
 
 
Ja jag måste skriva om ridningen ;)
Funi som har varit så snäll med mig har nu börjat 
krångla, kan man kalla det så? Låter som en bil :P
 
Hur som helst, när vi rider i skogen stannar han och vägrar gå.
Vänder om och vill gå hem. Jag lyckas alltid stanna och vända 
tillbaka honom. Men det är ett kämpade att få igång honom!
Jag smackar och skänklar och gungar så jag blir helt slut, haha.
Men sen när han får trava, då blir det fart må du tro!
Han går gärna över i galopp av sig själv, men det tillåter jag inte.
Det är jag som ska ge det kommandot.
Jag tycker det är ett under att jag inte ramlat av än, eller så
är jag bättre i sadeln än jag tror :)
 
Igår när jag red ut och vi var på hemväg tänkte jag trava
en bit över en liten äng, men då vart det full galopp.
Men jag fick stopp på honom hyffsat snabbt ;)
Sen tyckte jag vi skulle galoppera lite på mina vilkor så
jag vände upp på en väg som går bortåt för hem skulle inte funka.
Så jag börjar trava, börjar galoppera och det går bra tills han ser en
väg på vänster sida som leder in över en äng som går hem.
Han svängde såklart in där. Men jag var beredd och höll i höger tygel för
att hålla honom kvar på vägen. Vilket ledde till att han höll på springa in i
en gran och tvärvände in mot ängen. Jag fick som ett drapperi av granris
rakt i ansiktet sammtidigt som jag försökte få stopp på galningen ;)
Men vi kom inte så långt så stannade han. Och jag satt kvar! *pust*
 
Innan på en stig i skogen ligger en liten stock över stigen.
Emma travade och hoppade över den med Saga innan och jag
har varit sugen på att göra det men inte vågat innan.
Men igår så testa jag. Trav, hopp, glad galopp ;)
Det var kul och inga problem att stanna honom efter några galopp språng :)
Man märkte på honom att han tyckte det var kul.
 
Ska bli kul sen om dom kan slå gräset på ridbanan och 
ställa ut några hinder :)
Hoppas inte mamma läser detta bara ;) Då får jag skäll om jag hoppar, hihi.
 
Hur som helst, han ger mig spader, gympass och dåndimpen.
Men jag älskar att rida honom ändå! :D
Ska ut ikväll oxå. Kommer sakna honom när vi ska på semester :(
Därför ska jag försöka åka ut så mycket som möjligt innan fredag nästa vecka.
 
 
 

Kommentar:
#1: Mamman

Hoppas jag med.. att jag inte läst detta MEN för sent.
Var försiktig bara är väl allt jag kan säga, du är ju myndig :(
Puss & Kram.

2014-07-01 @ 19:08:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: