LillaMalin

2014-05-07
14:29:13

Funi
 
 
 
Nu har jag ridit 3 dagar i rad igen, sön-mån-tis. Samma sak förra veckan :)
I söndags red jag ut ensam för första gången. Gick bra men vart en kort tur i skogen
då jag inte hittar så bra, och sen ner till banan.
Det gick bra förutom att han blev skrämd av vinden en gång och stack i full fart.
Men jag satt kvar och fick stopp på honom en efter en bit så det var ju bra ;)
 
Sen red jag med Emma måndag och igår.
Skogstur och bana båda dagarna.
Men igår jobba jag på banan så jag vet helt slut!
Segare häst på bana får man leta efter! I skogen är det inga problem
men träna på bana är han inte sugen på :)
 
Men jag fick upp han i trav, lite arbetstrav och mer galopp än innan :)
Det jobbiga är att man måste sitta och jobba hela tiden annars går han över i 
skritt på en gång. Och med mig på ryggen som inte har nån kondis alls är
det skit jobbigt :P
 
Men när jag arbetstravade tog han några steg som varken kändes som trav eller galopp.
Då slog det mig! Han är ju islandshäst, töltade han?
Så jag frågade Emma (som red honom innan mig) om han kunde tölta?
Det kan han, men dom tror inte han är töltad nå mycket innan så han kan 
inte hjälperna.  Men Emma har lyckats några gånger så det ska nog gå att lära upp 
honom och mig så vi kan tölta sen :)
Vore underbart om vi ska rida längre turer i sommar. Mitt knä orkar inte rida lätt 
nå längre stunder så då skulle ju tölt vara prima :D
 
Fått lite små tips av Emma på banan som funkar bra och mer blir det nog :)
Jag behöver all hjälp jag kan få! Var dålig på banridning innan och nu är det minst 8 år sedan
så det lilla jag kunde ligger långt bak i hjärnan ;)
 
Idag har jag en vilodag, men imorn drar vi ut till stallet igen :)
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: