LillaMalin

2014-05-18
23:27:49

Mörker i solen
Solen har värmt och ungarna har lekt ute med kompisar mest hela dagen. 
Jag har sutit ute och solat och njutit av att sommaren är på intågande! 

Men mitt i glädjen fanns även sorg. 
Åkte och hälsade på Farfar med pappa och hans bror. 
Farfar som alltid blivit så glad av att se oss kände inte igen oss. 
För första gången visste han inte vilka vi var. Han bara pratade om att han ville dö nu. "Snälla Gud hör min bön, jag vill dö nu". Och pappa sa "Vi är här nu och hälsar på pappa" På vilket farfar svarar " Nej det går inte". 
Han var tom i blicken och satt mest och stirrade innan han halvt somnade i rullstolen ute i solen. 
Han vill inte äta, vill inte dricka, inte ta sina mediciner. Försöker dom stoppa i honom något spottar han bara ut. 

Vi försökte få honom att dricka lite. 
"Nej, ni kan inte döda mig" var bara svaret. 

Jag var inte med sist, men både pappa och hans bror sa att han blivit mycket smalare på bara två veckor. 
Fortsätter det såhär är det inte långt kvar nu. Och även om jag visste att dagen han inte skulle veta vilka vi var skulle komma, hade jag inte väntat mig det såhär. 





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: