LillaMalin

2014-05-20
10:47:24

Skitväder
I lördags och söndags var det som sommar!
Soligt och väldigt varmt, underbart! 
Barnen lekte ute med sina kompisar och allt var frid och fröjd =)
I veckan som var lärde sig Oliver cykla utan stödhjul!
Han är så duktig =) Och i helgen cyklade han runt själv med kompisar!
Ingen vurpa än sålänge men det kommer väl.
 
 
 
Oliver ville cykla till dagis igår, men vi kom inte långt innan kedjan hoppade av.
Katastrof såklart ;) Jag fick bära hem cykeln och sätta på den igen.
Men det är en gammal cykel vi ärvde av en granne. Så sen fick jag bära 
cykeln till dagis och han hann cykla halva vägen hem innan den hoppade av igen!
Vi har en efter Amanda oxå men den har punka på båda däcken.
Manne pratade om att spänna kedjan, men det visste jag inte hur man gjorde
så jag började byta däcken och ta dom hela och sätta på Amandas cykel.
Under tiden fatta jag hur man skulle ha spännt kedjan, men jag fortsatte byta däck.
Hur jag kämpade och svor om muttrarna som satt som berg.
Men efter några hjärnblödningar lyckades jag ;)
Bakhjulet är bytt och jag ska försöka maka mig ut och byta fram oxå.
Sen hoppas jag det funkar bra =)
 
Igår regnade som satan och idag är det mulet och tråkigt.
Men inte så farligt kallt dock.
 
Nu slappar jag och jag kollar på tv.
Tror jag ska rita lite. Finns en tjej på youtube som är superduktig 
och man kan rita med hjälp av hennes instruktioner.
Jag tycker det är sååå kul då jag verkligen inte kan rita annars =)
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: