LillaMalin

2015-01-20
19:07:00

Det går bra nu.....
Idag åkte jag till stallet med Emma. Vi red ut i skogen och allt var frid och fröjd till ett par skoterförare utan hjärna kom.
Vi hade inte lång väg kvar innan vi var ute från skoterspåret och kunde rida åt sidan. Men att vänta vad är det?! Så när dom kom nära bakom oss blev Funi som Emma red rädd och stack.
Och Saga tvekade inte utan hängde på idèen. Och först ska man oxå vara och gärna hem i full jävla speedgalopp. Hon stannade inte hur jag än drog i tyglarna och jag koncentrerade mig på att sitta kvar. Men när vi kom fram till en rundning av ängen vågade jag dra i ena tygeln för att få henne runt och bli tvungen att sakta ner och lyssna på mig.
Emma och Funi kom bakom och när vi stannat fick hon stopp på honom också. Men eftersom dom redan reagerat som dom gjorde hoppade vi av och höll i dom när skotrarna åkte förbi även om det var en bit ifrån. Idioter finns det gott om!

Så nu törs jag fan inte rida ut ensam! Eller så får jag helt enkelt hoppa av om det kommer nån dåre i skogen.

Bild på mig och Saga sen i somras

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: