LillaMalin

2014-04-18
13:48:00

Update
Jag det är väl mer än dags för en uppdatering ;)
Har hänt en del sen sist.
 
Jag har varit till psyk och träffat en överläkare.
Ska sakta höja min medicin för bipolär och sen 
ska jag tillbaka om några veckor. Kanske blir kbt och
gruppterapi. Sen ska dom hjälpa mig att söka sjukbidrag så
det känns bra! Det går inte fort men det har börjat iallafall.
Jag tror jag känner av höjningen, känner mig varken deppig 
eller manisk för tillfället. Har sånna mellan perioder ibland
men känns som denna har varit längre än vanligt.
Jag hoppas verkligen det beror på medicinen!
 
Sen till det roliga!
Jag svarade på en annons ang medryttare på blocket.
Och jag blev hämtat av karln och fick komma och träffa hästarna.
Hon har 2 st och den jag ska rida köpte hon som sällskap till sin.
Så nu behöver hon hjälp med att motionera hästen.
Han är en islandshäst som heter Funi.
Snälla hästar och gulliga människor!
Äldre par som bor i Hästbo. Karln skjutsade även hem mig
och skulle fan inte ha nå bensinpengar ;) hihi.
 
Igår skulle jag ta bussen ut själv och provrida.
Var såklart nervös för jag visste inte riktigt vart jag skulle kliva av.
Men kvällen innan sms´a Lousie som ägaren heter, att en annan tjej
som bor i Sätra också skulle åka ut.
Så vi åkte tillsammans! Allt bara klickar för mig nu!
Jag red ut med henne oxå, hon red Louise häst Saga.
Det är ju alltid lite nervöst att rida en häst för första gången.
Man vet ju inte hur dom funkar så att säga.
Vi red runt i skogen, och på små steniga stigar. Funi snubbla till några gånger men jag 
satt kvar ;) Jag har ju dessutom inte ridit på ca 8 år!
Bara att sadla och tränsa var ju nytt igen. Men man kom ihåg under tiden :)
Sen red vi lite på en "ridbana", var en bit av en äng.
Han gick nästan inte att få igång i trav. Man tror ju att en häst som mest står
ska vara pigg när man kommer ut. Men icke! Fick igång han några meter i arbetstrav
och några meter i trav. Men nästa gång blir det nog piskan. Även om jag inte gillar det.
Men det gick fortare hem ;)
 
Efter ridningen blev vi bjuden på lunch! Stekt strömming, potatis, ägg och räksallad.
Det var mums! Bussen tar 40 min och jag får byta en gång.
Men det är fan i mig sååå värt det! Jag har verkligen saknat ridningen och detta är underbart!
Jag hade sån jävla tur :D Att jag ens gick in och leta och svara :)
Längtar ihjäl mig till tisdag när jag ska åka ut igen :D
Ska åka ut 2 dagar i veckan.
 
 
Köpte nya ridbyxor, bruna short-chaps och vantar :)
 
 
 
Redo för stallet :)
 
 
 
 
När jag var inne fick jag världens gosigaste kompis :D
Hon heter Signe och var bara så kelsjuk och gó :D
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: