LillaMalin

2013-05-09
22:33:00

Hellu
Igår var jag till doktorn. Jag ska fortsätta äta min medicin i samma dos som innan.
Tog blodprov för att kolla njurarna och jag bad honom kolla tex vitaminbrist och lite sånt.
Jag är fruktansvärt rädd för blodprov sen cancern för 16 år sedan.
Så jag gapade nog stort när doktorn sa att jag skulle ta provet på en gång.
Först sa han till hösten och nästa besök, men då var det bara njurarna. När
jag bad honom kolla fler saker sa att vi skulle ta det nu.
Jag brukar vilja veta ett tag innan och ställa in mig mentalt. Men jag gick med
på det ganska lätt ;) Han följde med till lab och förklarade läget för sköterskan.
Jag gillar min doktor skarpt. Och sköterskan var jättegullig och allt gick bra :)
 
Stackars mig ;)
 
 

Och i förrgår hjälpte jag Emma att sätta upp deras studsmatta. 
Kroken som man spänner fast fjädrarna i mattan med var borta, så jag fick
ta en vanlig krokliknande sak från hemmet. Envis som jag är så fick jag till sist fast 
alla fjädrar, men världens blåmärke på ena handen och hemsk träningsvärk i armarna.
Nästa år får karln din fixa mattan Emma ;)
 
Syns inte så jättebra, men ont gör det. Men helt klart värt det när 
man såg alla lyckliga barn studsa :D
 
 

Idag har mamma och syrran varit här. Jag åkte med pappa mfl till Tierp
där farfar nu är på ett korttidsboende. Han vart glad att vi kom och satt
med oss i 2 timmar och pratade. Han var lite virrig stundvis men inget 
konstigt för 89 bast. Hoppas kunna åka snart igen. Han vart nästan ledsen
när vi åkte =/
Nu ska jag försöka sova då min 5 åriga dotter varit vaken mellan 02.00-07.00
och legat och babblat i min säng. Inte den bästa sömnen med andra ord.
 
Imorn blir det bvc med dom två små. Emilia ska på 5 års kontroll som innebär spruta och
Oliver ska på viktkoll. Eftersom jag tycker han är så tanig så får jag en extra koll mellan
3 och 4 års kollen :) Vår bvc-sköterska är jätte gullig :)
 
Natti natti

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: