LillaMalin

2014-11-23
23:17:00

Maxi och Gonzo
Igår var vår familjen på Parkbadet, om man bortser från allt gnäll och tjafs innan vi kom iväg gick det helt ok :)
 
Sen lämnade vi av Amanda hos en kompis och dom små hos våra grannkompisar :)
Resan gick sedan vidare för att hämta hem chinchillorna :)
 
 
Gonzo klev upp på handen redan samma kväll, men man får inte klia honom i nacken.
Maxi vill inte kliva på handen men tycker det är jättemysigt att bli kliad :)
 
Ikväll fick Gonzo komma upp och springa av sig i köket :) Det var spännande och jag tror han tyckte det var skönt att springa av sig :)
Eftersom Maxi inte vill kliva på handen och inte är lika nyfiken på mig fick han stanna i buren.
Hoppas han ska bli mer intresserad ju mer jag sitter med handen i buren :) Annars får jag locka med ett russin :)
 
Gonzo
 

Sen fick dom pellets, nytt hö och sand att bada i.
Gonzo gillade verkligen att bada :)
Maxi fick knappt komma i men sen fick han bada lite, dock inte lika entusiastisk :P
 
Det verkar gå bra med tjejerna hitills. Amanda kände av lite när hon var i källaren men gick ut och
det gav sig utan medicin. Men det har även kliat lite i mina ögon. Men hoppas det ger med sig om några dagar!
Imorgon ska barnen får vara med i köket när jag släpper ut Gonzo (och Maxi?) så får vi se om det var höet
Amanda reagerade på. Emilia har oxå varit in i källaren men kände inget.
 
Längtar så tills jag får börja bygga deras riktiga bur! Men måste ge det några dagar så vi ser att tjejerna klarar av dom!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: