LillaMalin

2013-05-06
23:10:45

Natti natti
Jag älskar solen, men måste jag bli så fräknig?!
Ska försöka sova med fönstret stängt inatt. Är så kallt här på mornarna. 
Men skönt att sova med frisk luft. Jag vill ha ett fönster som stänger sig 
självt med en timer. Då kunde jag ställa in så fönstret stängde sig 03.00
och kanske hann det bli lite varmt tills man vaknar!
 
På torsdag ska mamma och syrran vara barnvakt hela dagen så jag kan 
åka och hälsa på min farfar. Efter en sjukhusvistelse har han hamnat på
korttidsboende och väntar plats på ett äldreboende. Han kommer inte komma
hem till sitt hus något mer. Han är hemskt virrig nu också tydligen.
Han är 89 år så det är kanske inte så konstigt. Men det känns väldigt sorgligt...
Han väntade besök av sin mamma och bröt ihop när han fick veta att hon var död.
Snart kanske han inte kommer ihåg oss. 
Jag missade sista chansen att träffa farmor innan hon gick bort så jag är väldigt
tacksam mot mamma och syrran att dom ställer upp så jag inte missar farfar också.
Han kanske lever några år till, men kanske senil och vi bortglömda.
Jag förlorade morfars hus och det finns ingen chans att kunna köpa farfars så nu
kommer jag förlora det med. 
 
Jag somnar med glädje i hjärtat över denna underbara dag, men även med sorg
över min farfar. Jag hoppas för hans skull att han glömmer allt eller får återförenas 
med farmor snart. Han ville verkligen inte in på hem. Och att tvingas såhär är hemskt.
Jag ser inte fram emot att bli gammal...

Kommentar:
#1: Mamman.

Varma kramar till dej ungen min <3

2013-05-07 @ 00:32:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: